یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sun 5 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار چهارشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۳ ، ساعت ۱۵:۲۱:۱۴

مدیرعامل شرکت پتروپارس خبر داد:
افزایش ظرفیت تولید فاز ١٢ در سال ٩٤

باشگاه خبری فراساحل: مدیرعامل شرکت پتروپارس گفت: شرکت پتروپارس در سال ٩٤ وارد مرحله نگهداشت و افزایش ظرفیت تولید فاز ١٢ پارس‌جنوبی می‌شود. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از سایت شانا، محمد جواد شمس با اشاره به آماده بودن فاز ١٢ پارس‌جنوبی برای افتتاح گفت: هم‌اکنون شرح کار اولیه برای تولید فاز ١٢ پارس‌جنوبی انجام شده و با همکاری شرکت نفت وگاز پارس بهره‌برداری از این فاز نیز صورت گرفته است. شمس با بیان این که آماده شدن سکوهای فاز ١٢ یکی از اقدام‌های قابل تقدیری پیمانکاران ایرانی است، افزود: یکی از دلایل موفقیت در این کار پرداخت‌های پولی مستقیم این شرکت به پیمانکاران بود؛ به‌نحوی که سکوها زود به مرحله تولید رسیدند.

مدیرعامل شرکت پتروپارس با بیان اینکه هم‌اکنون در حال تعمیر چاه‌های سکوهای A، B  و C هستیم، گفت: براساس برنامه‌ریزی انجام شده انتظار داریم سه سکوی A، B  و  Cتا انتهای شهریور ماه سال ٩٤ روزانه ٦٢,٥ میلیون مترمکعب گاز تولید کنند. شمس با اشاره به اینکه تولید گاز از سکوهای فاز ١٢ از یک‌سال پیش شروع شده است، افزود: طی یک‌سال اخیر هشت میلیارد مترمکعب گاز از این فاز برداشت شده است. وی با بیان اینکه همچنین ٩ میلیون و ٢٠٠ هزار بشکه میعانات گازی از این فاز صادر و یک میلیون و ٨٠٠ هزار بشکه هم ذخیره شده است، تصریح کرد: بیش از ٢٢٠٠ تن گوگرد از این فاز تولید شده است، به این ترتیب در این بازه زمانی ١١ میلیون تن میعانات گازی از این فاز تولید شده است.

شمس ادامه داد: ارزش محصول‌هایی که از این فاز تولید شده به بیش از ١,٨ میلیارد دلار می‌رسد. مدیرعامل شرکت پتروپارس مجموعه فعالیت‌هایی که در دولت یازدهم برای به ثمر رسیدن فاز ١٢ انجام شده را قابل تقدیر دانست و افزود:‌ ١٤٣ میلیون نفر ساعت برای به تولید رسیدن این پروژه عظیم صنعتی کشور کار کرده‌اند و حتی در مقاطعی ١٥ هزار نفر در پالایشگاه مشغول به فعالیت بودند. میدان گازی پارس‌جنوبی، بزرگترین منبع گازی جهان است که روی خط مرزی مشترک ایران و قطر در خلیج‌فارس قرار دارد و یکی از اصلی‌ترین منابع انرژی ایران به‌شمار می‌رود؛ مساحت این میدان ٩٧٠٠ کیلومترمربع است که سهم متعلق به ایران ٣٧٠٠ کیلومتر مربع وسعت دارد. ذخیره گاز این بخش از میدان ١٤.٢ تریلیون مترمکعب گاز به همراه ١٩ میلیارد بشکه میعانات گازی است که هشت درصد از کل گاز دنیا و ٤٧ درصد از ذخایر گاز کشور را شامل می‌شود.

در حال حاضر، قطر، با بسیج شرکت‌های بین‌المللی، معادل ١٦ فاز پارس‌جنوبی را به مرحله تولید رسانده است و چیزی در حدود ٢ برابر ایران (٦٥٠ میلیون مترمکعب در روز) از این میدان مشترک تولید می‌کند. با گشایش رسمی فاز ١٢ پارس‌جنوبی روزانه بیش از ١٧.٥ میلیون دلار و سالانه ٦ میلیارد دلار درآمد (با فرض قیمت ٦٠ دلار برای هر بشکه میعانات گازی) برای کشور به دست می‌آید. مصرف روزانه ١٥ هزارمترمکعب آب، ١٠٠ مگاوات برق، پردازش ٣٢ هزار سیگنال فرآیندی، وجود سازه‌های فلزی، تجهیزات، سه میلیون اینچ قطر لوله، یک‌هزار و ٢٠٠ کیلومتر کابل‌کشی و ٤٠٠ هزار تن بتن ریزی از جمله ویژگی‌های فاز ١٢ است.همچنین براساس برآوردهای انجام شده، بازگشت کل میزان سرمایه‌گذاری طرح در کمتر از سه سال از زمان بهره‌برداری محقق می‌شود. کارشناسان اقتصادی بر این باورند که با راه‌اندازی هر فاز پارس‌جنوبی یک درصد به تولید ناخالص داخلی (GDP) ایران افزوده می‌شود؛ این در حالی است که با راه‌اندازی فاز ١٢ بیش از سه درصد به تولید ناخالص داخلی افزوده می‌شود.



  کد خبر : 599
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :